Az igazat csakis az igazat most és mindenkor.

Az igazat csakis az igazat most és mindenkor.

A gyanúsítás

2018. március 30. - okomamik

Lett, mint a mesében, 33 hektár földem, állami föld volt, pályáztam, végzettségem is van. Meg terveim, álmaim, férj játékossal közösen, a gazdálkodásról. 

Lényeg, hogy nyertem, de az előző bérlő, egy külföldi, jó magyaros cégnév mögé bújt tehén hajcsár, kinek főnöke egy szintén külföldi trágya manyi, nem vette ezt jó néven, s beperelte az államot, állítva, hogy neki előhaszonbérleti joga van. Húzták-vonták-tologatták az ügyünket, mint ahogy a perekben lenni szokott, ez is tartott vagy három évig.  (Végül a kúria egy pillanat alatt visszaadta neki a földet, csak egy telefonjába került egy bizonyos nagykövet asszonynak...)

Miközben a húszéves haszonbérleti szerződésem ideje is ketyegni kezdett. De nem, állambácsi sok-sok jogi képviselője azt mondta, semmi okom az aggodalomra, biztos befutó vagyok, hét társammal együtt, lehet kérni a földalapú támogatást, s készülni fel a gazdálkodásra, mert nincs esélye trágya manyinak és cégének.

Kértem is, 2015-ben, bejelentett földhasználóként, tulajdoni lappal és birtokba adási jegyzőkönyvvel a kezemben. Tiszta lappal játszottam, tájékoztattam őket, hogy per alatt áll a föld, nem enged be Manyi a trágya, sáncot emelt, de ő önkényesen használja a földet, holott nincs neki sem joga hozzá, max az önkormányzatnak lenne, mivel per alatt áll.

 Végül nem kaptam, egy évig gondolkodott rajta az MVH, húzta-vonta ő is, s aztán úgy döntött, hogy inkább megbüntet. Nyilván, ha ennyire őszinte az ember, mit várjon mást? Mert az egész történet egyre jobban ezt bizonyítja nekem. Ha végig viszed becsülettel, tiszta lappal játszol, még téged büntetnek meg. Aki meg hazudik, és hamis vallomást tesz,és ráveri a balhét a falugazdára, azt meg felmentik a gyanúsítás alól, mert közel sem lett vége ennek a kálváriának egy olyan összegért, amit soha sem kaptam meg.

Aztán hogy kerek legyen a történet, köv. évben gyanúsítottként eljárást indítottak ellenem, akkor még nem árulták el, hogy ki, bár sejtettük, kihallgattak, ujjlenyomatot vettek, fényképeztek, magyarul rabosítottak, még mindig ezen földalapú támogatás kérése miatt, amit meg sem kaptam, de azt állították, hogy költségvetési csalást próbáltam elkövetni.

Aztán az is kiderült, hogy trágya manyi jelentett fel, 2016 januárban, amikor másodfokon jogerős bírósági ítélet született arról, hogy neki nincs előhaszonbérleti joga, és az én bérleti szerződésem érvényes, én vagyok a jogos földhasználó.

Magyarul, nagyon is tisztában volt vele, hogy 2016 májusában vissza fogják kapni a földet, mivel trágya manyi jövőbe látó képességekkel is bír ugyebár..., az irdatlan mennyiségű híg trágyája mellett, amit télen is szór szerte széjjel a vidéken, nem törődve őzzel, vaddal, kisállattal, had tapicskoljanak itt-ott a trágyalében, mert neki mindent szabad, ő megteheti, felül írhat állami döntéseket, művelhet földet úgyis, hogy köze nincs éppen hozzá, mert lejárt a bérleti szerződése, s feljelenthet jogerős földhasználókat, mert ő mindenhatónak képzeli magát, ő kiskirálykodhat magyar földön, miközben sorban alázza és kihasználja a dolgozóit, magyar rabszolgának nevezi őket, már ha van még, aki dolgozik neki éhbérért.

Na meg neki kapcsolatai vannak, ugyebár, a becsületes, gazdálkodni akarókat feláldozni akarja hiper-szuper drága ügyvédjével együtt, mindenkin átgázol, mert nem otthon van, itt lehet szemétkedni, csak azért, hogy ő pénzénél maradjon, s egy fillér se kerüljön ki a markából.

De az igazság az, hogy én sajnálom Trágya Manyit és az ügyvédjét. Mert lehet, hogy én nem vagyok milliárdos, és lyukas az eresz az ajtóm felett, meg időnként rendetlenség van az udvarunkon, mert nem áll hat házvezetőnő a rendelkezésemre, de jó ember vagyok. Segítek a hozzám fordulókon, és nekem is segítenek, mert számítok más embereknek. Ha végre termelek is, gyógy- és bionövényekben gondolkodom, s nem bántom a földet, mert az az otthonom. Nem akarok ártani neki. Árt neki Manyi eleget itt a környéken.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ha-gazdalkodni-mersz.blog.hu/api/trackback/id/tr3913790416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása